جان کری: کار اجرای توافق هسته ای ایران تازه شروع شده است

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 936
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 946
بازدید ماه : 4921
بازدید سال : 10321
بازدید کلی : 150630

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
نظرات
جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: اکنون همه ما درخصوص اجرای توافق هسته ای ایران بسیار هوشیار هستیم.
کنفرانس خبری مشترک جان کری و اشتاین مایربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز برای دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی اش به برلین رفت تا در مورد موضوع هایی از جمله حل بحران سوریه با هم رایزنی کنند.
 
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود ضمن تقدیر از همکاری های آلمان در گفتگو ها با ایران گفت: هر چند که مدت زمان بسیار زیادی را در این خصوص صرف کردیم، ولی نتایج آن بسیار برای جهان اهمیت دارد.
 
وی گفت: اکنون همه ما درخصوص اجرای (توافق) بسیار هوشیار هستیم و کسی قرار نیست با این تصور که کار انجام شده است، موضوع را نادیده بگیرد. کار هنوز تمام نشده است، کار از بسیاری از جهات، شروع شده است.
 
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من نیز مانند رئیس جمهور اوباما، از شراکت با آلمان بسیار تقدیر و ابراز خرسندی می کنیم.
 
رهبری صدر اعظم آلمان در بسیاری از موارد، همه ما را قادر ساخته است در بحران های چند گانه ای که همه ما در آن واحد با آنها درگیر هستیم، پیشرفت داشته باشیم.
 
کری گفت: اطمینان ندارم که زمانی بوده باشد که چندین وزیر امور خارجه مدت زمانی را به صورت همزمان صرف موضوعی کنند و این نشان از تغییر در دنیاست، تغییر در فرصت ها، تغییر در مکان کاری، تغییر در رقابت میان کشورها، تغییر در رقابت روی بازارها، تغییر در سطوح جمعیت و متاسفانه شاهد فساد زیادی در بعضی کشورها و مناطق را می بینیم که باعث می شود عرضه این تغییرات برای مردم این کشور، دشوار شود.
 
وی افزود: از این رو می بینیم که نبود فرصت ها، باعث می شود جرقه انقلاب ها زده شود و در بسیاری مناطق، شاهد تغییرات باشیم.
 
چالش ها نیز حاکمیت قانون در این کشورهاست که مدت زمانی طولانی است که تلاش می کنند این حاکمیت را که مبنای کار ماست، به اجرا بگذارند تا بتوانند به سرعت تغییرات را در کشورهای ورشکسته و در حال ورشکستگی اجرایی کنند.
 
کری افزود: زمان چالش های بزرگ است و من از حضور گسترده وزیر خارجه آلمان در همه این چالش ها تقدیر می کنم.
 
ما در خصوص این موضوعات، بحث های صریحی داشتیم، ما صحبت هایی صریح درباره چالش سوریه و دیگر چالش ها داشتیم.
 
کشورهای ما مفتخرند که بگویند دوستانی خوب و نزدیک با همه هستند و اکنون می توانند خیلی سریع زمینه ای را برای نگرش سریع داشته باشند و اجازه ندهند موضوعات دیگر در نگرش دو جانبه و یافتن راه حل، اخلال ایجاد کنند.
 
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در اوایل سفر خود، همچنین این فرصت را داشتم که با فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس و نیز عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات دیدار کنم.
 
در میان موضوعات، همانطور که اشتان مایر نیز اشاره کرد، بر لزوم همکاری با همدیگر برای اجرای برجام صحبت کردیم.
 
ما شرکای نزدیکی در این مذاکرات بودیم و همچنان در اجرای آن نیز شراکت می کنیم.
 
کری افزود: ما از دیدار با شماری از پناهندگان آلمانی می آییم که بسیاری از آنان به تازگی به آلمان رسیده اند و معدودی نیز مدت زمانی پیش، ولی همه آنها از ما و همه جهان می خواهند خیلی سریع برای یافتن راه حلی حرکت کنیم.
 
فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان گفت: ما باید ببینیم که آیا می توانیم آنچه را که برای منطقه خاورمیانه می خواهیم و آرزو می کنیم، ترسیم کنیم؟ باید بگویم که با توافق وین، چشم انداز جدیدی در این زمینه بوجود آمده است.
 
اکنون ما در مرحله ای هستیم که باید این توافق را راستی آزمایی کنیم و ببینیم که آیا تمامی طرفهای مذاکره کننده، بویژه ایران، تعهداتشان را انجام می دهند؟ اما امروز فقط ایران و توافقنامه اش نبوده اند که ما را به خود مشغول کردند چون وقتی به این منطقه نگاه می کنیم متوجه می شویم که همچنان خاورمیانه، جای کار دارد و آن مساله، سوریه است.
 
وی افزود: در مذاکرات امروز ما در مورد شماری از پناهجویان سوری که به کشور ما آمده اند نیز صحبت شد. تراژدی سوریه از آنچه که شهروندانش در این مدت تجربه کرده اند، آغاز شد.
 
راهی که آنها برای رسیدن به ما پیمودند، بسیار خطرآفرین بوده است و این خطرات را نمی توان به درستی بیان کرد.
مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود